منظمة الأمم المتحدة للتربية والعلم والثقافة (اليونسكو) (2019). توافق بيجين بشأن الذكاء الاصطناعي والتعليم، الوثيقة الختامية للمؤتمر الدولي للتعليم والذكاء الاصطناعي (التخطيط التربوي في عصر الذكاء الاصطناعي: ريادة التقدم فى مجال التعليم)، 16~18 مايو 2019، بيجين، جمهورية الصين الشعبية.
منظمة الأمم المتحدة للتربية والعلم والثقافة (اليونسكو) (2023). مناهج الذكاء الاصطناعي من مرحلة رياض الأطفال حتى الصف الثانى عشر (K-12 AI). مخطط لمناهج الذكاء الاصطناعي المعتمدة من الحكومة. وحدة التكنولوجيا والذكاء الاصطناعي في التعليم. فريق مستقبل التعلم والإبداع. قطاع التعليم. اليونسكو.
موقع مدرسة المتفوقين للعلوم والتكنولوجيا، (2024). تم الوصول للموقع في 12 مايو 2024 من الرابط
http://moe.gov.eg/stem/.
Aliabadi, R. (Jun 2023).The Impact of an Artificial Intelligence (AI) Project-Based Learning (PBL) Course on Middle-School Students' Interest, Knowledge, and Career Aspiration in the AI Field. ProQuest LLC, Ph.D. Dissertation, Robert Morris University
Leitner, M., Greenwald, E., Wang, N., Montgomery, R.; Merchant, C. (Jun 2023). Designing Game-Based Learning for High School Artificial Intelligence Education. International Journal of Artificial Intelligence in Education, v33 n2 p384-398.
UNESCO (2015). Qingdao Declaration, 2015: Seize Digital Opportunities, Lead Education Transformation. Paris, UNESCO. Retrieved on (15
th May 2024) from
https://unesdoc.unesco.org/ ark:/48223/pf0000233352.
UNESCO (2019a). Artificial Intelligence in Education: Challenges and opportunities for sustainable development. Paris, UNESCO. Retrieved on (15
th May 2024) from
https://unesdoc. unesco.org/ark:/48223/pf0000366994.
UNESCO (2021b). Survey for Mapping of AI Curricula. Unpublished (Submitted to UNESCO).
Slavov, V.; Yotovska, K.; Asenova, A. (2023). Research on the Attitudes of High School Students for the Application of Artificial Intelligence in Education. International Association for Development of the Information Society, Paper presented at the International Association for Development of the Information Society (IADIS) International Conferences on e-Society (ES 2023, 21st) and Mobile Learning (ML 2023, 19th) Lisbon, Portugal, Mar 11-13, 2023.
Xia, Qi; & Chiu, Thomas K. F. (2023). Artificial Intelligence Education and Inclusion in K-12 . AERA Online Paper Repository, Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Chicago, IL, Apr 13-16, 2023 and Virtual, May 4-5, 2023).
Xiao, F. L.; Yue, Z.; Weipeng, S.; Guoyu, L.; Xiaoqing, X.; & Bo, P. (2024). Modeling the Structural Relationships among Chinese Secondary School Students' Computational Thinking Efficacy in Learning AI, AI Literacy, and Approaches to Learning AI Education and Information Technologies, 29 (5), 6189-6215.